marketingstrategie >

Een grote nationale uitgever van vakmatige bladen en naslagwerken verloor in rap tempo inkomsten. Klanten gaven aan niet meer te willen betalen voor informatie die zij niet gebruikten. Hoewel de kwaliteit van de informatie zeer hoog werd gewaardeerd, vonden zij de abonnementen te duur. Zij spendeerden als gevolg daarvan liever zelf meer tijd aan het zoeken van vrij verkrijgbare informatie via Google. Zelfs al was deze informatie in veel gevallen van beduidend mindere kwaliteit. In samenwerking met de klant is een nieuwe marketingstrategie ontwikkeld waarin toegang tot de kwalitatief beste informatie op het moment dat de klant dat wil, centraal stond. Nadat via klantenpanels de behoeften diepgaander in kaart waren gebracht, zijn verschillende nieuwe abonnement vormen ontwikkeld, waarin de klant zelf zijn of haar keuzepakket kon samenstellen.

Contact >

Vienova Coaching en Consulting
Spaarne 27
2011 CD Haarlem

t 06-54700330
e info@vienova.nl

Volg Vienova op >